Enkele voorbeelden van goed geformuleerde initiatieven

Sommige verenigingen zetten veel overbodige informatie in hun registratie en dat is niet nodig. Je kan immers perfect doorverwijzen naar je website, facebookpagina,…

Wie meer wil weten, zal zijn weg wel vinden.

Geef dus gewoon kort extra informatie bij je oproep (de titel), zodat het nog wat concreter wordt.

Voorbeeld 1:

INITIATIEF: Sporten met kinderen met een beperking

Niet zo omschrijven: Onze vereniging is opgericht in 1970 en ijvert sindsdien voor fijne sportactiviteiten voor kinderen met een beperking. We hebben immers vastgesteld dat sporten een goede manier is om deze kinderen actief te laten zijn en daarom bieden we sportactiviteiten aan.
We richten ons vooral op balspelen.

Omschrijf je oproep zo: We organiseren elke woensdagmiddag een sportnamiddag. We werken met kleine groepjes kinderen, opgedeeld in verschillende leeftijdsgroepen (de kleuters, de tieners).

Je assisteert een van onze vrijwilligers (of medewerkers) tijdens een sportactiviteit.

 

Voorbeeld 2:

INITIATIEF: Katten fotograferen voor onze website

Niet zo omschrijven: Ons asiel is gegroeid vanuit het initiatief van één persoon en ontwikkelde
zich in de loop der jaren tot een werking met zeker 20 vrijwilligers. Omwille van de drukte slagen we er niet om alle katten goed te inventariseren, namen te geven of te fotograferen. Zo vinden potentiële baasjes niet voldoende waar ze naar op zoek zijn.

Omschrijf je oproep zo: Om snel adoptanten te vinden voor onze katten, willen we ze mooi presenteren op onze website. Heb je enkele uurtjes vrij? Kom dan enkele foto’s maken van onze katten.